Aktualności Artykuły popularnonaukowe Rozrywka

Redukcja szkód – kompleksowy poradnik

Marihuana jak praktycznie wszystko co nas otacza wpływa na nasze zdrowie i funkcjonowanie organizmu, dane naukowe przemawiają za tym, że ma znacznie słabszy negatywny wpływ na większość obszarów niż np. alkohol, ale nie jest to powód by się nim nie przejmować. Istnieją sprawdzone praktyki które pozwalają zniwelować negatywne skutki używania konopi i poprawić standard życia jej użytkowników a przy tym często zaoszczędzić sporo pieniędzy. Więcej o negatywnym wpływie marihuany na nasze zdrowie dowiecie się z naszego wcześniejszego artykułu na ten temat.

  1. Eliminacja zanieczyszczeń

Przez nielegalność marihuany mamy do czynienia z produktami których jakość nie jest kontrolowana. Sprawia to że użytkownicy marihuany, którzy nie znają dokładnego pochodzenia swoich kwiatostanów czy też ekstraktów są narażeni na działanie wielu szkodliwych substancji. Więcej o zanieczyszczeniach dowiecie się z naszego artykułu o ich rozpoznawaniu. Istnieją metody na pozbycie się większości z nich jak np. Water Curring. Jeżeli korzystasz z konopi ze względów zdrowotnych, rozsądnie jest rozważyć przejście na receptę, jak wygląda cały proces opisaliśmy tutaj.

2. Rezygnacja z palenia

Istnieją zdrowsze metody aplikacji kannabinoidów niż palenie. Mowa tutaj o przyjęciu oralnym(jedzenie), podjęzykowym i waporyzacji. Pozwalają one również znacząco zmniejszyć koszty związane z korzystaniem z marihuany. Palenie sprawia że około 70% procent substancji aktywnych w konopiach ulega degradacji. Więcej na ten temat piszemy w artykule pt. „Jak zaoszczędzić na marihuanie, uzyskując ten sam efekt?”. Jeżeli nie chcesz się przekonać do innych metod niż palenie warto rozważyć używanie filtrów węglowych, poprawiają one smak i eliminują część substancji smolistych. Filtracja wodna(np. bongo, dyfuzory) też jest dobrym wyjściem.

3. Szanowanie tolerancji(mniejsze dawki – taki sam efekt) i robienie przerw

Wszystko może być trucizną, szkodliwość substancji zależy od ich dawki, nawet woda może nas zabić.

Cytat z artykułu „Jak zaoszczędzić na marihuanie, uzyskując ten sam efekt?”

Wielu użytkowników marihuany narzeka, że nawet po długiej przerwie ich tolerancja wraca do wysokiego poziomu. Zdradzę wam sekret im więcej palimy tym mniej mamy receptorów z którymi oddziałują substancję, żeby je chociaż trochę zregenerować przerwa powinna wynosić co najmniej 2 tygodnie. Ale co jeżeli ktoś potem chce znowu palić codziennie? Można to robić nie budując znacznej tolerancji jeżeli będziemy pilnować dawek, po wykonaniu takiego detoksu najbardziej kluczowe jest żeby zacząć od małej dawki i najlepiej nie dopalać przez 2-3 godziny, to ile skonsumujemy przez pierwsze dni po detoksie jest kluczowe w kształtowaniu dawki która potem będzie potrzebna. Wystarczy pilnować żeby cały czas trzymać się swoich, zadowalających nas porcji, przy marihuanie więcej nie zawsze znaczy mocniej, szczególnie jeżeli ktoś nie jest już w tym temacie amatorem, czasem małe dawki potrafią być bardziej psychodeliczne, euforyczne i mniej nas „zamulać”.

4. Nie traktuj marihuany jako złoty środek na problemy – jeśli możesz ogranicz jej używanie

Żadna używka nie jest dobrym wyjściem kiedy coś idzie nie po naszej myśli. Użytkownicy problemowi mają tendencje do nadużywania marihuany w celu radzenia sobie z problemami dnia codziennego, prowadzi to do tego że część z nich nie potrafi sobie poradzić z życiem na trzeźwo, powoduje uzależnienie prowadzi do wystąpienia np. zespołu amotywacyjnego. Unikaj zażywania czegokolwiek jeżeli w twoim życiu dzieje się coś niedobrego, marihuana jest dla szczęśliwych ludzi.

5. Włącz do swojej diety suplementację cbd

Wiele publikacji naukowych wskazuje że korzystanie z CBD pozwala ograniczyć negatywne skutki THC. Mamy tu na myśli działanie neuroprotekcyjne czy też np. wolniejsze budowanie tolerancji oraz działanie przeciwpsychotyczne kannabidiolu.

6. Nie mieszaj z tytoniem

Dodawanie tytoniu do marihuany nie tylko bardziej szkodzi naszemu zdrowiu ale także powoduje znacznie silniejsze uzależnienie. Powstaje coś co nazywamy węzłem konopno-tytoniowym. Tytoń w joincie można zastąpić konopiami cbd czy np. miętą. Więcej na temat skutków mieszania marihuany z tytoniem przeczytacie tutaj.

POWYŻSZY TEKST MA CHARAKTER WYŁĄCZNIE INFORMACYJNY, NIE MA NA CELU NAMAWIAĆ NIKOGO DO SPOŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH. CELEM ARTYKUŁU JEST REDUKCJA SZKÓD WŚRÓD UŻYTKOWNIKÓW I PACJENTÓW.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: